Cu maratonul pe sânguri sau cum te ajută alcoolul în cursa de a doua zi

wine-cheese3Ajunși cu bine. Cazați într-un oraș frumos. O cursă de jumătate de oră pentru a despietri picioarele și ne pomeni la masa din seara de până la maraton.  Și aici tradiționalele întrebări cu păstrarea consecutivității. Una mică pentru hidratare? Cu pereche pentru a avea noroc?  Бог троицу любит? Ei da cât e acolo 42 de km?

Organismul se împotrivește să pronunțe cuvântul nu, dar nici chiar așa!

În articolul precedent am explicat importanța glicogenului, care ne furnizează energie pe parcursul maratonului. El este generat de ficat. Fiecare pahar de vin sau bere sustrage prețiosul ficat de la acest proces. Dar nu doar din această cauză nu se recomandă consumul de alcool, chiar și moderat, în zilele (autorii mai nesimțiți folosesc sintagma – săptămână) de până la maraton.

water-glassÎn primul rând descompunerea alcoolului blochează procesul de producere a glucozei, în rezultat, generează o insuficiență energetică. Alcoolul este un diuretic puternic generând deshidratarea organismului care în doar 8-9 ore va trece printr-un stres puternic. Alcoolul încetinește metabolismul și revenim, astfel, la criza energetică pe care ni-o cream cu propriul pahar.

Statisticele spun că eficiența musculară, se reduce cu 45% în a doua zi după beție, iar ineficiența rămâne la un indice de 30%. În cazul unei beții crâncene, potențialul sportiv se restabilește în câteva săptămâni (doar cu condiția că nu mai consumi alcool, asta însemnând că niciodată).

Așa ar trebui de făcut. Dar cum, dacă te afli într-un oraș frumos și cu un grup de prieteni buni?

Să consumi ceva sau nu trebuie să decizi reieșind din planurile pentru a doua zi. E una să alergi cursa Fun Run (poți veni și “lat” pentru a o „înota eroic pe asfalt”) și e cu totul alta dacă trebuie să alergi de la un maraton în sus, pe arșiță sau ger. În plus, trebuie să te decizi dacă vrei să obții un rezultat sau alergi doar pentru like-uri.

Și analizând toate aceste argumente, foc la ghete!

Câteva sfaturi nesportive:

Eu și Andrei Cibotaru (Fine Wine) recomandăm un pahar bun de vin alb în schimbul unei halbe de bere (în cazul berii hidratarea este un mit) sau a unui lichid mai „greu”.

Nu lua la hotel nici un gram de alcool cu gândul ca să-l consume a doua zi. Va fi “nimicit” în aceeași seară.

Pe parcursul cinei consumă  cât mai multă apă și vinul cu cât mai multe legume (apa va “spăla” toxinele, iar verdeața va reduce absorbția alcoolului).

A doua zi dimineața, ai grijă să compensezi sărurile pierdute.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *